Resumim aquí algunes idees clau:
Per a implantar un nou model lingüístic és necessari saber on volem anar i construir un pla gradual i a llarg termini per assolir-lo. No es pot fer sense consens, recursos o formació del professorat.
El nou model lingüístic ha d´anar associat a un canvi metodològic no només dins les aules (metodologies competencials i participatives, aprenentatge cooperatiu i nous entorns d´aprenentatge digitals i reals) sinó entre el professorat (no es pot fer si els professors no formen petits equips de feina interdisciplinaris) i entre els centres i l´administració, en un entorn democràtic.
Un d´ells, David Marsh, coordinador de l’equip europeu impulsor del mètode d’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera (AICLE) va dir: Canviar el sistema d’ensenyament per passar a un model plurilingüe es pot fer de dues maneres: bé o malament. Si ho vols fer bé, ocupa´t del professorat i investiga què han fet els països que han millorat. Què han fet?
- No han perseguit canvis sinó una transformació radical
- Han prioritzat les competències per damunt dels continguts
- Han entès la importància de l'alfabetització digital.
Consultau aquí l´entrevista que li ha fet el diari Ara Balears.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada