Tal com un informe de la mateixa Conselleria (Institut IAQSE) ha demostrat, el problema de les llengües a les Illes Balears no és que els alumnes tenguin mancances en castellà (els resultats en català i castellà són molt semblants). El problema és que els alumnes tenen baixos resultats en TOTES LES LLENGÜES. I per si fos poc aquests ja tristos resultats encara han baixat respecte a fa quatre anys (2010-2011).
En relació als percentatges horaris de les tres llengües (català, castellà i anglès), després de consultar diversos experts, l´Assemblea va acordar no proposar cap percentatge lingüístic sinó, que "en el marc de l´autonomia i la realitat sociolingüística" cada centre pogués establir el repartiment de les llengües. Ara bé, s'exigiran uns resultats finals lligats al Marc Europeu de Referència.
En aquest article publicat al Diari Mallorca, els ex-directors de l´IAQSE, Bartomeu Canyelles, Miquel Sbert i Gaspar Nicolau, fan una valoració sobre aquest informe.
A la seva valoració denuncien que l´Informe no s´hagi presentat públicament, que no s´hagin pres mesures per a compensar les desigualtats d´origen dels alumnes i destaquen com a fet preocupant que s´extreguin conclusions sense fonament, com aquesta: "que, com major és l´alumnat que cursa una o més matèries no lingüístiques en anglès, més alt són els resultats, encara que no sempre de manera significativa". Tal com diuen els autors de l´article: "les dades no tenen cap rellevància estadísticament significativa entre el que sí cursen i els que no".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada