Gent
vinguda de totes les Illes, fantàstica
resposta menorquina i un conferenciant de luxe que ve a fer una
conferència de forma altruista, perquè segueix i acompanya de
sempre el nostre procés, perquè volia venir a celebrar i compartir
aquesta etapa d'Illes per un Pacte. Gràcies Ismael Palacín i
gràcies a les 116 persones assistents, gràcies
als que heu fet difusió a les xarxes, gràcies
per creure que l'educació és la clau del futur.
La
conferència no va deixar a ningú indiferent:
Innovació
docent i transformació educativa al servei de l'aprenentatge
Ismael
Palacín va saber ben centrar al públic en l'essencia de com ha de
ser una innovació de qualitat. No es referia a noves pràctiques que
són per lluir més sinó a
les que fan que els
alumnes tenguin una educació de qualitat, les que permeten un
aprenentatge profund, les
que aconsegueixen
que els alumnes surtin amb més curiositat per aprendre de la que
tenien quan van entrar.
Una
innovació,
quan
és
sistèmica, és capaç
d'arribar a
molts àmbits però
sempre sol passar
per l'autonomia de centres i
el treball en equip. Per altra banda, és important tenir present que
ha de
tenir un cost d'aprenentatge assumible i
sobretot caldrà valorar que el mèrit
no és crear un mètode innovador sinó ser capaç d'implementar-lo
per
tal que
sigui beneficiós pels alumnes.
A
partir d'aquí el conferenciant deixà pas a la participació dels
assistents, ens va fer pensar. La sala va parlar en veu alta sobre
innovacions que han portat a terme i el ponent continuà la xerrada a
partir de les aportacions fetes.
També
ens va donar pistes sobre recerca que haurem de tenir en compte a
l'hora de desenvolupar el Pacte.
-Els
tres primers anys de feina d'un mestre marquen la vocació. Llavors,
quins canvis podem fer per millorar en
aquest sentit?
-Els
millors mestres han de fer feina a centres desafavorits. Implicarà
doncs intervenir
als centres que tenen més dificultats per incentivar l'equitat.
-El
gran secret d'una bona educació és tenir mestres il.lusionats,
feliços d'anar a l'escola. Hi
ha fórmula per incentivar la carrera docent?
-Cal
un nou model d'assessorament per
tal d'assolir canvis profunds,
basat en l'acompanyament al
procés, que
ensenyi
a
liderar els canvis que
inspiri confiança.
-Les
innovacions requereixen
un marc d'autonomia de centre i avaluació d'actuacions
fetes i resultats.
-Les
famílies actuals
volen un projecte il.lusionador i en moviment. Serà
necessari idò
informar
a les famílies de la intenció d'innovar, de la voluntat de fer
canvis perquè
compartir
les innovacions amb les famílies és part de l'èxit.
També
ens va parlar de que existeix
ja molta documentació sobre el que funciona i el que no. Recerques
emergents de països anglosaxons sobre com funcionen les innovacions.
Per
acabar va formular la següent pregunta al públic:
Incentivem
més als centres que tenen una trajectòria en innovació o donem
estímuls per igual a
tots els centres?
A
la sala hi havia punts de vista diferents. Drets a un costat els que
pensen que han d'innovar per igual tots els centres i a l'altre, els
que pensen que millor invertir en la modalitat de centres pilot.
Asseguts els indecisos...
Podeu
reviure cada instant al neoformix:
http://neoformix.com/spot/#/%23set15ixp
Aquí trobareu les imatges del vespre: https://picasaweb.google.com/102953173597299400092/18DeSetembreDe2015?authkey=Gv1sRgCNX2oeSe1o-GhAE&feat=directlink
Ambient
positiu, optimisme, ganes de construir les bases per una millor
educació van regnar divendres a l'auditori de Ferreries.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada