El pacte té tres parts. Si els voleu conèixer amb detall, veniu a les Jornades d´agost:
PROFESSORAT:
- Com millorar el sistema d´accés als estudis de grau per ser docent? Hi ha d´haver una primera selecció abans d´entrar com fan a Finlàndia?
- Formació inicial. Què ha de canviar?
- Sistema de provisió de llocs de treball. S´han de mantenir les oposicions? Els Consells escolars han de participar en la provisió de plantilles?
- Formació Permanent i Carrera Docent. S´han d´establir categories docents lligades a responsabilitats més que a l´antingüetat? Quines, com, qui les avalua? A què han d´anar lligades?
CENTRES:
- Com estimular un lideratge per a l´aprenentatge? Un lideratge més pedagògic que de gestió de l´edifici i els materials?
- Com fomentar vertaders projectes propis que donin autonomia des d´un funcionament més horitzontal?
- Quin ha de ser el paper dels inspectors?
- Com avaluar la competència docent?
SOCIETAT.
- Quin paper han de tenir els Ajuntaments en la construcció de la Ciutat Educadora?
- Com fer que les Famílies transformin els centres i al revés?
- Com integrar la tasca de les entitats del tercer sector (socials i d´educació no formal) dins els centres educatius?
- Com assumir des de l´escola les propostes del sector productiu?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada