dilluns, 2 de desembre de 2013

Per què Finlàndia i Corea tenen bons resultats educatius?



  1. Només poden ser mestres els millors estudiants
  2. L´origen social no és una trava per estudiar. Tots els alumnes poden arribar al màxim. Es protegeix al dèbil i al que està en desigualtat de condicions. 
  3. Un context social i polític on la cultura i l´educació són prioritàries i valorades.

Segons ens va explicar Ismael Palacín, els dos països es van proposar superar un 90% de població amb estudis postobligatoris completats, i ho van aconseguir. Tenien un objectiu de competitivitat però tb d´equitat. 

Entenen l´excel·lència com una excel·lència de país. Una excel·lència que no es pot deslligar de l´equitat.



L´Estratègia Europa 2020 recomana mínim un 40% de titolats superiors.

Catalunya en té un 22,3%
Illes Balears, un 21.9%


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada