dissabte, 5 d’abril del 2014

Primeres impressions del Congrés Internacional El PARADIGMA PLURILINGÜE

Dijous i divendres 3 i 4 d´abril, 3 voluntaris de Menorca Edu més 3 directors de secundària de Menorca hem participat al Congrés Internacional EL PARADIGMA PLURILINGÜE, organitzat pel CERCLE EDUCATIU del que hem tornat carregats d´il·lusió per contstruir un model lingüístic adaptat a les necessitats del segle XXI seguint les indicacions dels investigadors i experts de la Comissió Europea que hi van participar.


Resumim aquí algunes idees clau:

Per a implantar un nou model lingüístic és necessari saber on volem anar i construir un pla gradual i a llarg termini per assolir-lo. No es pot fer sense consens, recursos o formació del professorat. 

El nou model lingüístic ha d´anar associat a un canvi metodològic no només dins les aules (metodologies competencials i participatives, aprenentatge cooperatiu i nous entorns d´aprenentatge digitals i reals) sinó entre el professorat (no es pot fer si els professors no formen petits equips de feina interdisciplinaris) i entre els centres i l´administració, en un entorn democràtic. 

Un d´ells, David Marsh, coordinador de l’equip europeu impulsor del mètode d’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera (AICLE)  va dir: Canviar el sistema d’ensenyament per passar a un model plurilingüe es pot fer de dues maneres: bé o malament. Si ho vols fer bé, ocupa´t del professorat i investiga què han fet els països que han millorat. Què han fet?

  1. No han perseguit canvis sinó una transformació radical
  2. Han prioritzat les competències per damunt dels continguts
  3. Han entès la importància de l'alfabetització digital.


 Consultau aquí l´entrevista que li ha fet el diari Ara Balears. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada