dilluns, 14 de juliol de 2014

Club de lectura d'estiu

Un dels apartats claus del Pacte per l´educació serà el lideratge dels centres educatius. Com fomentar un lideratge per a l´aprenentatge, centrat més en l´aprenentatge dels alumnes i l´autoavaluació docent que  en la gestió de l´edifici i el dia a dia burocràtic?.

Per aprofundir-hi, MenorcaEdu21 ha convidat Joan Badia, com a ponent de la conferència principal, i un dels redactors del llibre Leadership for 21st Century Learning publicat per l´OCDE amb el suport de la Fundació Bofill, i sobre el que s´ha obert un Club de lectura al que tots hi esteis convidats. Participau-hi sense dubtar-ho!

El llibre és el resultat d´una investigació d´abast internacional sobre processos de canvi.  Es basa en la creença de que  un punt de partida crític per a promoure el canvi en una organització és la concepció que es té sobre què és l´aprenentatge.

La investigació ha donat com a fruit tres publicacions, 
- 2010. The Nature of Learning. Using Research to inspire practise. Sobre què és aprendre segons les darreres investigacions. 
- 2013. Innovative Learning Environments. (imatge) Estudis de casos en els que el canvi s´ha fonamentat en la recerca. 
- 2014. Implementation and Change explica les estragègies a seguir per implementar el canvi, com a resultat dels dos anteriors. Té el suport de la Fundació Bofill. És el llibre sobre el que es fa el fòrum aquest estiu Tant de bo que molts menorquins hi participem!!!


Conclusions interessants

El lideratge per a l´aprenentatge del segle XXI crea entorns de relació entre els  actors formals i no formals (per exemple, les entitats educatives de temps lliure i l´educació informal que es dóna a l´entorn digital)

Convé prioritzar què s´ha d´ensenyar i aprendre abans de decidir qui i com ha de liderar, com s´ha fet a dues escoles de Singapur, amb èxit. 

L´aprenentatge ha d´estar al centre. L´aprentatge continu de tots els actors és una condició indispensable per l`èxit.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada