dimecres, 20 d’agost del 2014

Manel Perelló participarà a les PETXA KUTKAS

MANEL PERELLÓ BEAU

Professor d’Educació Física des del 1988 i  Director de l’ IES Josep Sureda Blanes de Palma del 2000 al 2010.
La seva feina s'ha desenvolupat principalment dins el marc de la direcció escolar i dins la feina en xarxa.
Va ser director de l'IES Josep Sureda i Blanes del 2000 al 2010. Des del 2004 formaren, junt a educadors socials (líders de la feina en xarxa) i moltes altres entitats del barri, la Plataforma Son Gotleu. Va ser el seu portaveu fins el 2010. Com a mostra de la feina destacar que durant varis anys es va fer a l' IES una escola d'estiu amb més de 60 al·lots i al·lotes del barri.
A l'any 2003, junt a altres companys, varen crear l'Associació de Directors de Secundària de Mallorca de la que va ser president fins l'any 2011. Amb el temps formaren i actuaren com a FADESib, Federació d' Associacions de Directors de les Illes Balears
En tant que president ha assistit, des del 2005, a les reunions de FEDADI (Federació estatal d’associacions de directors de secundària) que es fan dues vegades cada any. Des del 2008 és el representant de FEDADI a ESHA (Associació Europea de directors), càrrec que continua exercint tot hi haver deixat d'exercir de director.
Cal destacar que sempre ha imaginat la seva professió de director d'institut dins el marc d'una comunitat d'aprenentatge que pot ser la comunitat propera (tot el barri i les seves institucions i components) o la comunitat professional (els directors dels altres centres).
Va ser anomenat membre del CEIB (Consell Escolar de les Illes Balears), com a persona de prestigi, per la conselleria d'educació del govern del PSIB a l'any 2008. Així mateix, el conseller Rafel Bosch (PP) l'any 2011 el va anomenar igualment membre del CEIB també com a persona de prestigi, càrrec del que va dimitir un any més tard.
- Per què creus que és necessari el Pacte?
Perquè les mesures que cal instaurar per la inajornable reforma del sistema educatiu Balear seran molt més efectives si s'han pactat i assumit per la majoria d'agents socials.
També perquè un procés com aquest, que confiem dugui a parlar amb responsabilitat i coneixement dels temes educatius, pot establir les bases del vertader canvi de cultura que requereix el sistema educatiu i el procedir de tots els seus components, així com de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada