diumenge, 20 de setembre del 2015

Cinc cèntims del que vam viure divendres a #set15ixp

Gent vinguda de totes les Illes, fantàstica resposta menorquina i un conferenciant de luxe que ve a fer una conferència de forma altruista, perquè segueix i acompanya de sempre el nostre procés, perquè volia venir a celebrar i compartir aquesta etapa d'Illes per un Pacte. Gràcies Ismael Palacín i gràcies a les 116 persones assistents, gràcies als que heu fet difusió a les xarxes, gràcies per creure que l'educació és la clau del futur.

La conferència no va deixar a ningú indiferent:
Innovació docent i transformació educativa al servei de l'aprenentatge

Ismael Palacín va saber ben centrar al públic en l'essencia de com ha de ser una innovació de qualitat. No es referia a noves pràctiques que són per lluir més sinó a les que fan que els alumnes tenguin una educació de qualitat, les que permeten un aprenentatge profund, les que aconsegueixen que els alumnes surtin amb més curiositat per aprendre de la que tenien quan van entrar.
Una innovació, quan és sistèmica, és capaç d'arribar a molts àmbits però sempre sol passar per l'autonomia de centres i el treball en equip. Per altra banda, és important tenir present que ha de tenir un cost d'aprenentatge assumible i sobretot caldrà valorar que el mèrit no és crear un mètode innovador sinó ser capaç d'implementar-lo per tal que sigui beneficiós pels alumnes.
A partir d'aquí el conferenciant deixà pas a la participació dels assistents, ens va fer pensar. La sala va parlar en veu alta sobre innovacions que han portat a terme i el ponent continuà la xerrada a partir de les aportacions fetes.

També ens va donar pistes sobre recerca que haurem de tenir en compte a l'hora de desenvolupar el Pacte.
-Els tres primers anys de feina d'un mestre marquen la vocació. Llavors, quins canvis podem fer per millorar en aquest sentit?
-Els millors mestres han de fer feina a centres desafavorits. Implicarà doncs intervenir als centres que tenen més dificultats per incentivar l'equitat.
-El gran secret d'una bona educació és tenir mestres il.lusionats, feliços d'anar a l'escola. Hi ha fórmula per incentivar la carrera docent?
-Cal un nou model d'assessorament per tal d'assolir canvis profunds, basat en l'acompanyament al procés, que ensenyi a liderar els canvis que inspiri confiança.
-Les innovacions requereixen un marc d'autonomia de centre i avaluació d'actuacions fetes i resultats.
-Les famílies actuals volen un projecte il.lusionador i en moviment. Serà necessari idò informar a les famílies de la intenció d'innovar, de la voluntat de fer canvis perquè compartir les innovacions amb les famílies és part de l'èxit.

També ens va parlar de que existeix ja molta documentació sobre el que funciona i el que no. Recerques emergents de països anglosaxons sobre com funcionen les innovacions.
Per acabar va formular la següent pregunta al públic:
Incentivem més als centres que tenen una trajectòria en innovació o donem estímuls per igual a tots els centres?
A la sala hi havia punts de vista diferents. Drets a un costat els que pensen que han d'innovar per igual tots els centres i a l'altre, els que pensen que millor invertir en la modalitat de centres pilot. Asseguts els indecisos...
Podeu reviure cada instant al neoformix: http://neoformix.com/spot/#/%23set15ixp
Aquí trobareu les imatges del vespre: https://picasaweb.google.com/102953173597299400092/18DeSetembreDe2015?authkey=Gv1sRgCNX2oeSe1o-GhAE&feat=directlink
Ambient positiu, optimisme, ganes de construir les bases per una millor educació van regnar divendres a l'auditori de Ferreries.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada