dilluns, 1 d’agost de 2016

Una conversa pedagògica a l´ombra d´un pi


Vespre de juliol calorós, un pi que mos feia ombra, taules parades i persones amb moltes ganes de parlar d’educació. El moment i l’entorn mos convidava a seguir treballant pel nostre somni.
Vam començar amb l’elecció del consell d’illa que estarà format per Nito Coll, Amador Alzina,  Isaac Moll, Marga Moll i Marta Sintes. Puntualment hi assistiran Mar Lluch i Guida Al·lès, si es tracten temes relacionats amb el Pacte.
Després d’uns mesos on era necessari tractar aspectes burocràtics a l'Assemblea vam poder gaudir d’una conversa fascinant. Aquesta vegada el punt fort va ser la tertúlia pedagògica de la qual us oferim les idees principals:

- Impulsar el Pacte Educatiu: Just ara que a partir del setembre es debatrà el Pacte dins el CEIB, ens comprometem a ser i decidir al CEME i CEIB. A fer un seguiment de les iniciatives públiques relacionades amb el Pacte. A informar als mitjans.

- Formar-nos: Necessitam continuar formant-nos per consolidar-nos com equip i per aprofundir en  el document de pacte.

1- Tertúlies pedagògiques: Reunir-nos un cop al mes per parlar de quina educació volem, i per aprofundir en el Document del pacte.
2- Desenvolupar el document de pacte, punt a punt. Podríem  començar per la cultura d’avaluació. Podem fer grups de treball o seguir en gran grup.
3- No ens sembla que la funció del MovimentMenorcaEdu21 sigui la d'organitzar formacions en aspectes concrets (per exemple, aprenentatge cooperatiu), però sí que podem pensar en fer conferències o xerrades, obertes a tots els sectors (famílies, educació no formal, altres sectors).

- Divulgar:
Necessitem divulgar el nostre somni. Assegurar-nos que arriba a tothom, que la ciutadania senti la necessitat i urgència de canviar el paradigma educatiu, eixamplar la base social. Cercar un espai pel Moviment a cada centre. Incloure, implicar, atraure,... a persones més joves



La propera Assemblea serà a finals de setembre. Vos esperem !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada